BPH Miilo




Det var mig en stadig bit tyckte testledaren.


Oops!

Nu får det vara nog med trams....







Löjligt att gå på en presenning tycker Miilo




I dag var det dags för "Miilo" Capa Tosta Munaciello's BPH test på Märsta BK. Dagen var tryckande het. Vi gick med hunden innan oss för att Malin skulle få se hur testet skulle gå till så hon inte behövde känna sig så nervös. Hunden innan jag säger bara det....jag har då aldrig sett något liknande. Testledare blev väl biten oprovocerat i alla fall 10ggr och då fick de ändå hoppa över hanteringen. Behöver jag nämna att det var INTE en amstaff och det är INTE en ras som ens knystas om att förbjuda. Här följer i alla fall domarens tankar om Miilo. Både jag och Malin kan vara mer än nöjda med Miilo :-)) Ska lägga in lite bilder sedan.

Miilo utrålar mycket stor social trygghet och stort självförtroende i sitt umgänge med främmande människor, han hälsar alla välkomna på ett hjärtligt och avspänt sätt, även mot den långt från närmande personen på avstånd. Han deltar i alla aktiviteter, svarar och är med på lekinviter. Han är inte "sprudlande" i sin aktivitet. Han visar engagemang till att lösa problem. Samarbetar gör han när han har lust. Han är en mycket tyst hund. I skrämselsituationer som höga ljud och visuell överaskning stannar han bara. När han retas av något, tar han tag i det själv och agerar kraftfullt på ett rationellt sätt.












Kommentarer