Spår

Tyvärr går inte bloggen längre att uppdatera från min dator. Fråga mig inte varför :(. Alltings sparas som utkast...
Denna vecka har hundarna, eller alla utom Lupa som inte är här fått spåra varje dag. Idag gick Rhino riktigt bra, höll han i 2-4m koppel och spåret var 24h gammal. Han har varit väldigt lättdistraherad i spåret senaste tiden, bryter fokus, hoppar på kottar som om de vore sorkar, pinkar stup i ett och har sig. Men jag fick mig en tankeläsare när jag låste Svartbergs artikel i senaste brukshunden. "Kostnaderna att unvika i samarbetet". Jag kräver ju alldelses för mycket av en så ung hund i denna sommarvärme! Skogen är ju fullkommligt snustorr, den är ju inte ens fuktig på morgonen. Jag har ju liksom hoppat från 2h spår till 16-24 h spår i denna torka som säkert gör spåren dubbelt så gamla som de är. Inte konstigt att han inte hittar tillbaka i tapter och gör någon annat istället.

Kommentarer