Svenska Amstaffspecialen 2012

Capa Tosta Lupetta Bästa svenskfödda, bästa championtik, bästa tik och BEST IN SHOW
Domare: Malgorzata Jurek Polen
Antal deltagare 118 amstaff

Dagen började med att vi fick gå upp i okristlig tid för att hinna till Rallylydnads tävlingen som klubben ordnat för första gången. Jag hade med Lupa som aldrig tävlat i rally men hon har ju tävlat i lydnad med 1:a pris så vi lärde in några småsaker på kort tid innan. Lupa skötte sig superbra, vi fick 87 poäng fast jag jag uförde ett moment fel. Sedan går jag min klantskalle förbi en skylt utan att utföra momentet. Jag märkte inte ens det och det dåliga är att man blir underkänd när man gör det, hur hög poäng man än har :(. Ja ja men Lupas son Rozzo kom istället 2:a med Camilla och fick en fin rosett, vi andra fick nöja oss med en fin kopp. Hoppas på något kort på dem. Malin och Miilo skulle vara med men kunde tyvärr inte komma. Camilla och Aysha var också med, men Camilla hade sådan nedrans otur att en hund gjorde utfall precis utanför plan när hon skulle starta, och sedan en gång till och sedan en gång till...Det är ju märkligt att folk inte fattar att man tar bort sin hund när den beter sig så....inte ens då de blir tillsagda. Typiskt att det skulle bli så för just dem när Aysha lätt låser på sådant. Men Camilla kämpade på och var jätteproffsig.
Sedan började utställningen och ned finner ni resultaten.

Capa Tosta Firecracker Unghundsklass 2 Excellent HP, uttagen till bästa rörelser
Capa Tosta Big Bang Unghundsklass 3 Excellent HP
Capa Tosta Pretty In Pink Excellent
Capa Tosta Not The Yellow Type Championklass 4 Excellent
Capa Tosta Thundercloud Very Good
Zican's A Heart of Gold Veteranklass 4 Excellent HP
Capa Tosta Firecracker och hans mamma Capa Tosta Pretty In Pink  Bästa par 4


Tack all som kom! Och vi ses flera i Högbo nästa gång!





 Camilla och Aysha! Titta vad de lärt sig :)
 Smilllan
 Aysha igen
 BISS Capa Tosta Lupetta och BISS 2 Tercha's Zeb Take It All
 Camilla och Rozzo
 Aysha och Camilla började bra
 Här gamlingen och jag. Duktig hund stod deti protokollet...hi hi inte ekipage. Gick förbi 2st skyltar! Fanstastiskt klantigt.
Prisutdeling i Klubbmästerksapet. Rozzo och Camilla på andra plats. Nästa gång blir det nog första.

Kommentarer