Viltspår

 
 
 
Igår var vi uppe med tuppen för att åka till Tierp och tävla i vilstpår. Lilo är oss en vecka när familjen är på semester och jag vet ju att Lilo är BRA på att spåra så jag tänkte  överaska Carola med ett anlagstest. Jag tränade Lilo 2 ggr innan, men hon har ju spårat förr, till och med gått en kurs vill jag minnas. Men det var ju ett par år sedan. Träningspåren har gått mycket bra, men inte så bra som på tävlingen kan jag säga. Lilo var så exakt i spårkärnan att tassarna var röda av blod när vi hitta klöven. Hon fick full poäng och Hederspris! Kul, jag har aldrig tagit ett hederpris i spåret med någon hund. Dammade av Tjabban lite också, löjligt att man inte tagit ett championat för länge sedan. Han tog ett 1:a pris med full poäng han med! Nu är det ett kvar för championatet. Lär inte bli så svårt, fast han är lite opålitlig i spåret, ett och annat vildsvin lockar mer än ett blodspår...Men inte alltid en flock grisar passerat över spåret på natten. Den här gången gick dock en hare upp. Men döm om min förvåning, han löd direkt med fart dessutom, och fortsatte spåret utan att störningen hängde kvar.
Efter spåret åkte vi och bada i en bergstäkt. Så härligt, 29m djup, bara grundvatten och sten. Inga växter, alger,djur och annat läsk. Fast känns lite läskigt om man skulle drunkna och sjunka till botten.
Bina och Aloka var också med. Kul att de kunde komma en stund. Bina fick leka följa John med Tjabban i sjön, som hon gillar så mycket.
 





 Bina var också med. Damerna fick turas om att simma med badpojken.
 

Kommentarer