2013

Nu har jag gått och tänkt att jag ska summera året som gått i all evighet. Skulle vilja skriva så mycket men jag får försöka korta ned det så det blir av någon gång. Hoppas jag inte glömmer någon. Känns nästan man skulle behöva en semesterdag till det här och poängräkningen till årets uppfödare...Men i alla fall så har alla varit hemskt duktiga, även de som inte tävlar så klart. Själv har jag bidragit med ett viltpår championat i år och några cert här i Sverige och utomlands. Vi var med CT Firecracker och hans mamma CT Pretty In Pink i Estland i våras. De tog tillsammans 4cert och 2 cacib och estnisk vinnar tittel. CT Lupetta har varit i Litauen och blivit champion där, hon var även i Schweiz på Europutställningen. Hon tog 2 cert där och reserv cacib.
Jag trodde inte det var så här många men hela 7 hundar har tävlat i arbetande grenar med framgång! Uställning har jag 4st och de har alla gått med cert, ck eller championat.
Sedan har det ju varit specialen som är inofficiell men nog så aktningsvärd att vinna. Det var ett väldigt stort antal anmälningar i år. Det gick jättebra för alla!! Klubbmästerskapet i Rally N vanns av Camilla och CT Not The Yellow Type och en poäng efter kom hans kullsyster CT Pretty In Pink! Lupa barnbarn Grand Blossom Happy Bolt och Red Icons Cuz I'm Worth It blev Bästa juniorer av väldigt många juniorer.

Lupas avkommor har nu tagit hela 14 championat!! Och det på två kullar.


Så här ser året ut det ut:
4st 1:a priser klass I
3st 2:a pris Tävlingslydnad klass 1
1 s...t 1:a pris klass II
3 st 2:a pris klass II
1 LP I
7 Godkända resultat Rally N
3 Godkända resultat Rally F
5 Godkända resultat Rally M
2 RLDN titlar
1 RLDF titel
2 Godkända Anlag viltspår
2 st 1:a pris Öppenklass Viltspår
Klubbmästerskap i Rally N placering 1&2
1 Pinne Agility


8 Cert
1 reserv cert
6 cacib
5 reserv cacib
5 Bir
5 Bim
1 Vinnare
1 Estnisk Champion
1 Lettisk Champion
1 Bis 3 Uppfödare
1 Viltspår Champion



Kommentarer