Svenska Amstaff klubben

Nu finns det en blogg på amstaffklubbens hemsida http://blogg.astklubben-sverige.se/ . Den uppdateras ganska ofta och just nu skrivs det en del om att vänta på valp! I amstaffklubben har jag varit medlem i nästan 20 år så första året betalar jag medlemskap till mina valpköpare. En mycket rolig tillställning är amstaff specialen som går av stapeln varje år. Det är en utställning för bara amstaffs, även någon annan tävling brukar anordnas. Men allra roligast är att träffas och kanske sova över där några nätter. 

Ett litet förtydligande hur det går till när valparna är födda. Besöka valparna kan man göra när de blivit 4-5v. Då är de ganska små.  En del kan man tinga redan då, men del vill man som uppfödare har kvar lite längre innan man bestämmer sig för vilka man vill behålla själv. Tinga en valp kan man bara göra på en  specifik valp. 

Har funderat på att göra ett lite experiment jag inte gjort tidigare. Eller experiment, det var väl lite att ta i. Jag har ju en grupp på facebook för alla capa tosta hundar. Men att jag kanske också skulle göra en specifik för valpkullen bara? Där skulle jag kunna uppdatera någon gång i veckan i början och sedan glesa ut lite vartefter valparna växer. Det skulle vara vad som händer utvecklingsmässigt och tips på övningar till exempel. Man behöver ju inte göra så svårt för sig, utan jag kan ju använda bra filmer som andra gjort. 

Kommentarer