Hela 2020

Blev ju inte världens roligaste år..men några ljusglimtar finns. Ruu och Teddie han ut och få tävlings resultat.
Teddsan -NW TEM 1 Total2

Lavendel -Godkänd 

Titel i Forsättningsklassen i rally Ruu och behörighetstest.

Lite solrosor *skrattar*. Tur det inte blir konstigare bilder man råkar lägga in som man sedan inte får bort med mobilen.

Jag har gått 2 st kurser under året, specialsök och IGP spår. Flera bra föreläsningar har jag varit på också.  På bilden tävlings debuterar vi i kong. IGP spåret kommer vi aldrig komma till start i, för svårt och för mycket att lära om. På specialsöktävlingen kom vi placering 5/12, riktigt bra om jag får säga det själv, eftersom det var mer ett test var vi låg.  Kong är än så länge inofficiellt och den nya "inne" grenen i hundvärlden. 


Specialen blev inte av, alla amstaffnördas högtid på sommaren. Jag och Åsa åkte till Leksand där Aloka numera bor. Förutom bil och mobilhaverier hade vi trevligt.


IGP spår



Teddie
Neris
Bina 10 år


Ingen utlandsresa, utan det blev fjällen istället. Funäsdalen där min bror bor
Fäbojäntan Etna

Sådär tycker Etna om väder som inte är bra


Obs! Det är juli...jag hade med mig shorts och bikini.

Vi gick 1 -1,2 mil om dagen ca. Känns längre då man inte hittar och ovädren tornar upp sig. 

Så här ser man ut då man vandrat på fjället

Glömde! Etna tog Lavendel NW 3. Vi tävlade nw 2 också. Inga diplom, men pallplatser i enskilda moment


Tosca fyller 13 år. Äldsta Capa Tosta hunden.

Sista solstrålarna  ta vara på dem. Mörkaste vintern i mannaminne kommer
Trddie

Inte gick det att lära sina barn köpa en rashund. Nej en Bully ska det vara.  Inte pocket, inte Standard utan XL blandat med någon vakthund, Cane corso. Doris även kallad ångvälten har charmat alla, 6 mån och redan 30 kg.


Kommentarer