Jan-juni 2019 Första halvåret 2019

Nu kommer det gå undan här i historiken bakåt. Jag får helt enkelt klumpa ihop halvårsvis om jag ska komma fram till dagens datum någongång. 


Svensk vinnare gick av stapeln i Sundsvall. Princen blev svensk veteran vinnare och domare var Moa Persson. Emma som har Jerry (Etnas son)  mamma var snäll och flytta ur sin egen lägenhet för att vi skulle få bo där, på middag blev vi bjudna också. Så snällt. Dagen innan utställningen hade vi nosework session på Emmas pappas gård.

Jerry och Emma i action

Ops! Denna bild kom fel och jag får inte bort den *skrattar* Prince och Angelika på Uppsala BK föreställer den. 


Tillsist tog Etna sitt sista 1:a pris. Det var så motigt minns jag mörkt, kallt, snö, på kvällen och ridhus- hon har aldrig vart i ridhus men det visade sig vara som gjort för henne.

Etna blir 2018 Året lydnadshund, bästa svenskfödda tik på Specialen och vann klubbmästerskapet.


Alvin tar sig i Finland till Mästarklassen i rally

Rosa-pimpade Aylie tar 2 diplom i TSM 1


Jag och Carola tävlar TEM utomhus i Vallentuna, Lilo med Diplom

...jag försöker också ta diplom


Så oskyldig man kan vara, så söt Alvin. 8 starter med framgångar på en helg gör Nina med Alvin och Ruu, lydnad, rally och utställning. Puh säger jag.



En känd amstaff man det där

Alvin snyggaste hunden på hela utställningen tycker domaren -jag är benägen hålla med. Alvin är kastrerad och får bara vara med i plojklassen - turistklassen.  

Teddie vill inte bara vara lik sin mamma utan också vinna lika tävlingar. Debut och totalsegrare TSM 1

Samma ställe som ett år tidigare men nu klass 2 TSM. Totalsegrare!

I April fick Camillas bästa vän  och storebror till hennes barn somna in i hemmet efter en tids sjukdom. Rozzo blev nästan 12 år. Sorgligt. Men vilket fint liv han fick och vilken fin amstaff han var - på alla tänkbara sätt.

Nedan föjer lite bilder från en träningsträff vi hade i maj i Uppsala 









Teddie Årets Viltspårhund No.1 och mamma Etna Årets lydnadshund No1. Inget DNA test behövs.

Kommentarer